We're not alone. Allah knows what is the best for you and when it's best for you to have it

Sunday, December 02, 2012

Jalan-Jalan di Negeri Kedah

Assalamualaikum
Sekarang sudah masuk tarikh 2/12/2012.
Sekarang bermulalah sesi baru untuk semester 6 sesi Disember 2012 - April 2012.
Semalam iaitu 1/12/2012 hari Sabtu aku dah mendaftar kolej dekat UiTM Arau. 
Alhamdulillah aku still dapat Kolej Beringin lagi.Happy sangat dapat duduk dengan budak-budak tu lagi.Alhamdulillah syukur.
Lepas dah balik mendaftar tu kami sekeluarga balik Jitra kejap berehat. 
Then pakcik aku dia bawak pergi jalan-jalan dekat Yan Kedah. Pergi Hutan Lipur Titi Hayun n Sri Perigi
Pakcik aku bawak pergi mandi sungai kat situ. Mula-mula perjalanan kami sentiasa hujan. Lepas tu alhamdulillah bila dah sampai dah tak hujan.
First tinjau-tinjau dulu tempat tu. Then baru mandi.
Aku tak mandi pun sungai. Just rendam kaki je.
Sebab malas nak salin n tukar baju.
Dah la ramai. So tengok cousin aku Luqman Hakim n Siti Sarah je mandi. Sambil-sambil tu jadi photographer la kejap kan. Heee. 




Tempat parking kereta

Baju biru, Luqman. Baju oren, pakcik. Baju pink, Sarah. Depan Sarah, Cik Nor

Tak boleh naik motor dan basikal kalau nak lalu jambatan tu ye

Titi hayun






Jangan nak buat maksiat na kat sini


Selamat datang ke air terjun Puteri Mandi

Families :)

Biar budak Luqman ni jalan sorang-sorang. HAHA



Adik aku ni mula-mula tak nak mandi. Lepas tu dipaksa dengan si Luqman tu terus pergi join.


Thanks na Cik Nor tolong tangkapkan gambar saya :)

Cantik :D

Abah aku pun tak mandi. Just tengok-tengok je. Biar budak-budak yang mandi. HAHA


Depa main baling ayaq kat aku

Jambatan Titi Hayun



Lepas dah habis mandi tu berhenti kejap dekat Masjid Jamek Badlishah, Pekan Yan, Kedah untuk solat Asar.

Pintu masuk masjid


Luas jugak masjid ni



Lepas dah habis sembahyang pergi pulak Sri Perigi. Pakcik aku kata tak pernah p lagi. So p tengok jela. Sebab tak tau apa yang ada kat Sri Perigi tu.

Risiko Kesihatan. Nak tau sila baca. Hehe.

Ibu kata colour air sungai ni macam air kopi sebab colour dia warna hitam.
Tak dak sapa yang berani nak mandi.





Air warna hitam. Memang scary la kalau nak mandi pun

My family :)

Air terjun Sri Perigi, Yan Kedah.


I with my mother :D

Masa dah semakin suntuk. Dan kami pun beransur pulang.
Perut lapar jalan jauh kan. So berhenti makan kat Zakaria Laksa Teluk Kechai.
Famous jugak kat sini.



Sangar sedap laksa dia.
Lepas tu order pulak sate ayam.
Sate kat situ pun sedap. Patutlah ramai pelanggan.
Pakcik order 50 cucuk untuk 8 orang.

Nak dekat pukul 9 jugak la baru sampai rumah. Pendek kata memang seronok sangat dapat pergi jalan-jalan :D

Kalau anda suka dengan post ini silalah LIKE dan KOMEN. Syukran :)

No comments:

Post a Comment

Ada apa komen boleh tinggalkan di sini :)